Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Søk i www.turer.no via Google:
RISØR KOMMUNE

Trulsvikknuten

Turen til Trulsvikknuten er en kort tur. Det er flere steder hvor man starte turen. For å gjøre den litt lenger og spennende, startet vi fra Sevik grendehus.
Vi gikk veien ned til Kjødvik brygge. Plassen har båtplasser, stor parkeringsplass og en fin strand. Nå var vi litt usikre om vi kunne komme videre i Kjødvika. Langs strandkanten gikk fjellet loddrett ned i vannet, så her kom vi ikke lenger. Ved et par buer i en krapp venstresving så vi en liten tretrapp. Her var det en liten sti/passasje opp et skar i det bratte fjellet. Det var et tråkk opp en steinur, under en kjempestein og ned til en liten fin strand med et par gamle båthus i Kjødvika. Idyllisk plass.

Opp i heia ved en hytte fant vi et lite steinbrudd. Fra Båthusene går det en gammel vei/sti opp i dalen til en annen gammel vei. Denne veien går ut til Trulsviknes, som også er en flott plass. Men vi gikk videre oppover forbi en gammel steinsatt bekk. Før vi kom ut på Rotvikveien, tok av til høyre på sti opp til Trulsvikknuten. Vel oppe, ble vi overrasket av den flotte utsikten, dette må være et av Risørs flotteste utsiktspunkt. Det er postkasse på toppen med gjestebok.

Kart:

Sevik grendehus.

Kjødvikveien.

Kjødvik brygge.

Kjødvika.

Liten gruve ved Kjødvika.

Gammel bolt i Kjødvika.

Trulsviknes.

Stien ut til Trulsviknes.